Hea tervise alustalad

30.03.2015

Kas me saame toidust kõik kätte, mida meie organism vajab?

Ideaalis võiks hea toitumise korral saada toidust kätte kõik vajaminevad vitamiinid, mineraalid ja muud toitained. Kahjuks näitavad uuringud, et enamik inimesi tarbib soovitatavast viiest aed- ja puuviljaportsjonist päevas vaid 2,5 portsjonit.  Lisaks on Inglismaal tehtud uuringust selgunud, et hea tervise tagamiseks ning südamehaiguste ja vähi ennetamiseks võiks süüa koguni 7 portsjonit aed- ja puuvilju päevas.

Vahel võib juhtuda, et poodides saadaolev värske kraam ei sisalda niipalju toitaineid kui see ideaalis võiks. Sageli on supermarketitesse müügile tulnud aed-ja puuviljad põldudelt ära korjatud enne, kui need küpseks saavad, transporditud siia tuhandete kilomeetrite kauguselt ning lisaks veel tükk aega riiulites seisnud. See kõik tähendab, et sellise toidu toitaineline väärtus võib olla langenud. Näiteks on leitud, et mõni supermarketist ostetud apelsin ei pruugi enam üldse C-vitamiini sisaldada. Õnneks saame aga tänapäeval toitumise või toidu kvaliteedist tingitud puudusi kompenseerida kvaliteetseid toidulisandeid tarvitades.

Kindlasti ei tohiks toidulisandeid kasutada tervisliku toitumise asendajana, kuid on üsna veenvaid tõendeid, et toidulisandeid võiks võtta tervisliku toitumise täiendajana. Pinnas, kus taimed kasvavad, on muutunud järjest toitainevaesemaks, seega ei sisalda ka meie toit enam piisavalt mineraale, iseäranis magneesiumi, kaltsiumi, rauda ja vaske. See ei puuduta mitte üksnes aed-ja teravilju, vaid ka lihatooteid. 2002. aastal tehtud uuringus leiti, et kalkuniliha sisaldas 79 % vähem rauda ning peekon 87 % vähem kaltsiumi kui 1940. aastatel.

 

allikas: Via Naturale OÜ

http://www.puhastoit.ee